Zanim zaczniemy montować instalację LPG, musimy sprawdzić ogólny stan samochodu, a w szczególności układu wydechowego i jednostki napędowej. Jeśli okaże się, że nie są one w najlepszym stanie, albo konieczna jest naprawa któregoś z elementów, montaż instalacji LPG będzie musiał zostać przełożony.
Montaż instalacji LPG — krok pierwszy
Zaczynamy od doboru komponentów, od których zależy czy instalacja będzie prawidłowo działała. Jeśli nie mamy pewności, jakie części wybrać, skonsultujmy się z doświadczonym technikiem DIGITRONIC AUTOGAS, który pomoże nam przy wyborze.
Najważniejszymi częściami są: sterownik, reduktor i wtryskiwacz, od których należy zacząć. Sterownik dopieramy pod kątem jednostki napędowej, podobnie jak reduktor. Za to wtryskiwacze dobiera się pod względem czasu wtrysku benzyny na wolnych obrotach.
Planowanie przebiegu instalacji LPG — krok drugi
Montaż systemów DIGITRONIC AUTOGAS rozpoczynamy od dokładnego planu, który ułatwi nam działanie. Warto zauważyć, że istnieją ogólne zasady, według których należy montować instalację w komorze silnika. Biorąc je pod uwagę, musimy stworzyć indywidualny projekt. Najważniejsza zasada to taka, że w razie prac serwisowych, musi być łatwy dostęp do kluczowych elementów.
Regulacja — krok trzeci
Kiedy zamontujemy instalację LPG, kolejnym ważnym krokiem jest wyregulowanie układu. W tym celu należy wykorzystać złącze diagnostyczne i połączyć się z układem sterującym. Dzięki programowi komputerowemu możemy skontrolować parametry i wyszukać błędy, jeśli takowe istnieją. Następnie przechodzimy do kalibracji sterownika podczas pracy na wolnych obrotach, ale także podczas jazdy próbnej. Ta druga jest o tyle ważna, że pozwoli ona uniknąć problemów związanych z eksploatacją instalacji LPG. Podczas jazdy należy także zwrócić uwagę na pracę reduktora. Pamiętajmy, że auto z poprawnie działającą instalacją LPG, daje dużo więcej przyjemności z jazdy.
Dbanie o instalację LPG
Równie istotną sprawą co montaż, jest dbanie o nią w późniejszym czasie. Jeśli nie będziemy wystarczająco często wymieniać filtra powietrza, czyli co około 10-15 tys. km, osłabi on auto. Po każdej wymianie trzeba także pamiętać o ponownym wyregulowaniu układu. Podobnie wygląda sytuacja z reduktorem, któremu należy dostarczać dobrej jakości gaz, ponieważ w przeciwnym razie, w krótkim okresie użytkowania dojdzie do zużycia.
Więcej na temat montażu instalacji LPG na atronie https://digitronicgas.pl/montaz-instalacji-lpg/
Myślę, że najważniejszym etapem jest wybór odpowiedniego montażysty, który założy nam instalację. Przerabiałem ten temat u siebie i finalnie auto wylądowało w autoryzowanym serwisie BRC w Czakram i przynajmniej miałem spokojną głowę wiedząc, że będzie to zrobione jak należy. Poza tym przed montażem to w warsztacie nam proponują instalację oraz mogą sprawdzić stan techniczny auta.